• candidature en ligne ecole luxe
  • candidature ecole luxe
  • brochure ecole luxe
  • dates concours ecole luxe

Présentation du MBA Spécialisé
en Marketing du Luxe
de l'EIML Paris


Le MBA Marketing du luxe de l’EIML Paris s’adresse aux étudiants et salariés souhaitant orienter leur carrière dans le secteur du luxe. Cette formation, d’une durée de 15 mois, dispensée en anglais permet d’acquérir les outils indispensables au management dans le secteur du luxe tout en appréhendant les aspects techniques, artistiques, culturels.

Le MBA Spécialisé en marketing du luxe de l'EIML Paris permet d'obtenir un diplôme reconnu par l'Etat niveau 1 de "Manager du Marketing et de la Communication" délivré sous l'autorité de PPA

Semester 1 : Marketing and Management Foundations
  • Marketing Management
  • Communication
  • Globalization and Luxury Brands
  • Financial management
  • Organizational Behavior
  • Human resources management
  • Intercultural Management
  • Luxury Codes
  • Fashion History
  • Introduction to french civilisation for foreign students*


Semester 2 : Luxury Management
  • Market surveys and panels in luxury industry
  • International luxury distribution
  • Luxury brand management
  • Product Management
  • Sourcing and purchasing strategy
  • Luxury quality management
  • Business Intelligence and corporate strategy in luxury industry
  • Event strategy and media
  • International advertising
  • CRM
  • E-Business, digital marketing and social media in luxury industry
  • Strategic forecasting and budgeting
  • Business plan for Entrepreneurs
  • Consulting project in luxury industry: marketing, strategic, financial and creative issues
  • Ethics and sustainable development in luxury industry
  • Luxury and fashion consumer behaviour


Semester 3 : Managing Specific Luxury Sectors
  • The fashion industry (sectoral case study, knowledge of colors, fabrics, materials)
  • The cosmetic and perfumes industries (case study sectoral knowledge of cosmetics, perfumes)
  • The jewelry and watches industry (case study segment, product knowledge and gemology)
  • The hospitality industry and luxury services (sector case study, visits to palaces, luxury travel)
  • The gastronomy and wine tasting industry (case study sectoral, visiting vineyards and workshops)


Tout au long du cursus, les étudiants peuvent assister à des conférences animées par des professionnels du luxe et suivre des séminaires thématiques.


* for foreign students



mba luxe presentation mba luxe organisation mba luxe candidature mba luxe débouchés

Contact | Accés au campus | Mentions légales | Tous droits réservés à EIML Paris