X
JPO du 03/07
L'EIML vous accueille en Journée Portes Ouvertes !
Je m'inscris
Restons en contact
L'EIML Paris répond à toutes vos questions
Être recontacté
Client Advisor
En partenariat avec l'Institut des Métiers d'Excellence LVMH
Découvrez le bachelor
New York

Le programme international est destiné aux personnes souhaitant étudier le marketing, la communication et le management spécifique au secteur du luxe à Paris, Londres, Shanghai, New York ou encore Milan.

Accessible aux étudiants internationaux et français possédant un bon niveau d'anglais, il permet d'étudier dans des capitales de l'industrie du luxe, avec un programme Grande Ecole sur 5 ans intégralement en anglais.

Le cycle Bachelor du programme international de l'EIML Paris a 3 objectifs principaux : le développement de la culture générale, l'apprentissage des codes du luxe et l'acquisition de compétences techniques, notamment en marketing, marketing digital et communication, propres à l'univers particulier du luxe.

Dans le cadre d'un partenariat conclu avec ISIMI-PPA, L’EIML Paris est habilitée pour former et évaluer les candidats à l’obtention du titre RNCP de Responsable Marketing et Communication de niveau 6, inscrit au RNCP par arrêté du 26 septembre 2016 publié au Journal Officiel du 04 octobre 2016.

Au cours du cycle Mastère, les étudiants acquièrent des compétences managériales et sectorielles avec un choix de spécialisations dès la 4e année. La dernière année peut être effectuée en alternance en partenariat avec des entreprises de luxe françaises. Grâce à l'alternance les étudiants sont rémunérés et les frais de scolarités peuvent être pris en charge par l'entreprise.

International
Program

Dans le cadre d'un partenariat conclu avec SCIENCES-U LILLE, l’EIML Paris est habilitée pour former et évaluer les candidats à l’obtention du titre RNCP de Manager des Stratégies Communication Marketing de niveau 7, inscrit au RNCP par arrêté du 07 juillet 2017 publié au Journal Officiel du 19 juillet 2017.

Ce programme d’une durée de 65 jours de cours par an permet aux étudiants d’obtenir chaque année 60 crédits ECTS.

Les compétences et connaissances sont appréciées, à parité, selon deux modalités distinctes : contrôle continu et évaluation finale. Le contrôle continu est organisé sur la période d’enseignement. Il peut être constitué de contrôles de connaissances, de cas pratiques, de travaux de recherche et/ou de présentations orales à réaliser individuellement ou en groupe. Les épreuves d’évaluation finale sont organisées en dehors des séances de cours. Le cas échéant, elles peuvent concerner une étude de cas, la réalisation d’un projet, la rédaction d’un rapport d’activités et/ou d’un mémoire, une mise en situation professionnelle.

 

Le
programme
1
2
3
4
5
LUXURY, CODES AND CULTURE
Key markets players in the luxury industry
Cultural review in the UK and the USA
Fashion history
Perfume history
Art & design history
French etiquette
MARKETING AND SALES IN THE LUXURY INDUSTRY
Principles of marketing
Operational marketing
Sales negociation techniques
Principles of digital marketing
Press review and writing techniques
Marketing project
MANAGEMENT IN THE LUXURY INDUSTRY
Principles of law
Principles of accounting
COMMUNICATION TOOLS
Chinese
Office software applications
Career building workshops
English conversation
WORKSHOPS
Sustainability in luxury industry
Leather and textile
MARKETING AND COMMUNICATION IN THE LUXURY INDUSTRY
Marketing project: creation of a perfume brand
Qualitative market research
Sales techniques and team management
Digital marketing
Consumer behaviour
COMMUNICATION TOOLS
Office softtware applications
Chinese
Carreer building workshops
Elective course: graphic techniques
WORKSHOP
Perfumes and cosmetics
CONSULTING PROJET
Creation of a perfume brand
SEMESTER FROM JANUARY TO APRIL AT LONDON COLLEGE OF FASHION
Fashion history and artefacts
Theroretical and contemporary fashion studies
British cultural studies
Fashion styling
Creative visual communication (moodboard, photography)
Visual merchandising
Fashion marketing in the UK
MARKETING IN THE LUXURY INDUSTRY
Market survey
Business to business sales techniques
Digital contents and virality
Branding and advertising strategy
MANAGEMENT IN THE LUXURY INDUSTRY
Commercial and distribution law
Costs analysis
Financial analysis
Elective course entrepreneurship
Geopolitics
Business strategy
Intercultural management
COMMUNICATION TOOLS
Chinese
Office software applications (level ICLD)
Career building workshops
WORKSHOP
Gemmology
CONSULTING PROJET
Luxury challenge
SEMESTER FROM SEPT. TO DEC. (OR ALL THE YEAR IN A FOREIGN COUNTRY)
IN SHANGHAI
Brand identity in luxury industry
Strategic marketing
Contemporary Chinese politics & economy in a new era
Industrial tour
Cross culture on-field study
Chinese E-commerce and M-commerce
Chinese language
BUSINESS MANAGEMENT IN THE LUXURY INDUSTRY
Consumption and communication law
Sourcing and quality in luxury
Stratégies comparées dans le luxe
STRATEGIC MARKETING IN THE LUXURY INDUSTRY
Influence strategy
Market Survey
Event challenge
COMMUNICATION TOOLS
Second foreign language
PAO Photoshop Indesign
Google Ads certification
Leadership and management workshop
WORKSHOPS
Wine and spirits
Textile
SEMESTER FROM APRIL TO JULY IN NEW YORK AT BERKELEY COLLEGE
Merchandise planning and buying
Trend analysis and product development
Fashion public relations and events
Fashion e-commerce and interactive media
OR IN MILANO AT ACCADEMIA DEL LUSSO
New produt development and merchandising
Branding & communication 4.0
Made in italy & luxury goods
Project-Week
Lab
------ In co-opt program ------
STRATEGIC MANAGEMENT IN THE LUXURY INDUSTRY
New trends in luxury sector
Intercultural management
Creative techniques
Marketing plan and budget
Financial analysis, budget and business plan
IP Law
Human ressources policy in luxury industry
COMMUNICATION STRATEGY IN THE LUXURY INDUSTRY
Partnerships and sponsoring
Social Media
Digital identity and e-reputation
Digital marketing and influencers
MAJOR
Brand management in fashion and accessories
MINOR
Brand management in a cosmetics and perfumes
COMMUNICATION TOOLS
TOEIC
LV2
Bureautique
WORKSHOP
Gemmology
Perfumes and cosmetics
Gastronomy
------ 1 year aboard ------
SEPTEMBER – JUNE IN RIVERSIDE UNIVERSITY OF CALIFORNIA
Dual degree's program
-------- Sur les deux années du cycle Mastère --------
SEMINARS AND PROJECTS
Innovation strategy
Media planning and Google Analytics certificate
Social media and social selling: Communication strategy and sales on social media
Creation of a sustainable luxury brand
Crisis communication project
5
4
3
2
1
1re année
OCT - MAY
Courses
4 days / week
Optional training period
2 days / week
JUNE - AUG
Training period
2 days / week
duration of the obligatory training period
2e année
OCT - DEC
Courses
SEMESTER IN PARIS
JAN - APRIL
Courses
SEMESTER IN LONDON (London College of Fashion)
3e année
SEPT - DEC
Courses
SEMESTER IN SHANGHAI (Shanghai Normal University)
JAN - MARCH
Courses
SEMESTER IN PARIS
ou
OCT - MAY
Courses
1 YEAR ABROAD (Griffith College in Dublin (IRELAND), JCU in Singapour, Australian Catholic University in Australie)
4e année
OCT - JAN
Courses
SEMESTER IN PARIS
FEB - MARCH
training period
APRIL-JUNE
Courses
SEMESTER IN NEW YORK (Berkeley College) OR MILAN (Accademia Del Lusso)
5e année
SEPT - JUNE
Alternating 1 day in class (Saturday) and 4 days in the workplace 4 weeks of seminars
JULY - AUG
Training period
Responsable Marketing et Communication*
-
Manager des Stratégies Communication Marketing**
Débouchés
débouchés international

  • Bachelor
  • Mastère
  • Marketing assistant
  • Community manager
  • Product Manager assistant
  • Marketing Manager
  • Digital marketing assistant
  • Digital marketing manager
  • Communication assistant
  • International Press Editor
  • PR assistant
  • Product Manager
  • International press editor assistant
  • Media planner
  • Event coordinator assistant
  • Communication manager
  • Media planner assistant
  • Visual merchandiser
  • Assistant store manager
  • Event project manager
  • Sales assistant
  • Retail store manager
  • digital communication assistant
  • digital communication manager
*Dans le cadre d'un partenariat conclu avec ISIMI-PPA, L’EIML Paris est habilitée pour former et évaluer les candidats à l’obtention du titre RNCP de Responsable Marketing et Communication de niveau 6, inscrit au RNCP par arrêté du 26 septembre 2016 publié au Journal Officiel du 04 octobre 2016.

**Dans le cadre d'un partenariat conclu avec SCIENCES-U LILLE, l’EIML Paris est habilitée pour former et évaluer les candidats à l’obtention du titre RNCP de Manager des Stratégies Communication Marketing de niveau 7, inscrit au RNCP par arrêté du 07 juillet 2017 publié au Journal Officiel du 19 juillet 2017.
200