X
Rentrées Décalées
Intégrez l'EIML Paris en janvier 2020!
En savoir plus
Photo de promotion

MBA LUXURY MARKETING

Les produits et les services du Luxe, autrefois réservés uniquement à une élite, ont développé des gammes de plus en plus abordables, conçues pour une clientèle plus large.

Ce changement implique à la fois un repositionnement de la marque et de sa stratégie marketing

Le MBA EIML Paris en Marketing du Luxe s’adresse aux étudiants ou aux cadres qui souhaitent orienter leur carrière vers le secteur du Luxe, tout en continuant de travailler à côté.

Ce programme sur 15 mois, entièrement enseigné en anglais, permet aux étudiants d’acquérir les connaissances et les compétences nécessaires à la gestion d’une équipe ou d’une organisation du secteur du luxe, qu’elles soient techniques, artistiques ou culturelles.

A l’issue de cette formation, l’étudiant se verra attribuer le diplôme de niveau 7 « Manager du Marketing et de la Communication ».

PROGRAM
  • LUXURY MARKETING AND MANAGEMENT
    • Marketing and Product management
    • Communication Strategy
    • Globalization and luxury brands
    • Financial management
    • Budget
    • Human Ressources Management
    • Luxury Codes
  • LUXURY MARKETING TECHNIQUES CRM
    • Digital marketing and social media in luxury
    • International advertising and event strategy
    • Merchandising strategies in luxury
    • International luxury distribution
    • Sourcing, purchasing strategies and quality management in luxury
    • Consulting project in luxury industry : marketing strategy, financial and creative issues
    • Final professional project
  • MANAGING SPECIFIC LUXURY SECTORS
    • Luxury brand management
    • The fashion industry (sectoral case studies, knowledge of colors, fabrics, materials…)
    • The jewelry and watches industry (sectoral case studies, product knowledge and gemology)
    • The cosmetic and perfume industry (sectoral case studies, cosmetics knowledge, perfume techniques)
    • The hospitality industry and luxury services (sectoral case studies, visits to palaces, luxury travel)
    • The gastronomy and wine and spirits industry (sectoral case studies, wine tasting, visits)
    • Workshops, visits, conferences and technical seminars
  • STUDY TRIP
    • 2 study trips in European places (London, Milano…) are organized in order to discover other luxury cultures and to develop an international vision of luxury for the students.
4
4e année
OCT - FEV (n+1)
Cours en alternance
Cours tous les vendredis et un samedi sur deux
200